Informacje o akcji Noc Konfesjonałów 2015

 Rozpoczyna się piąta edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej Noc Konfesjonałów. Początkowo lokalna akcja zorganizowana w 2010 roku w Szczecinie dla uczczenia piątej rocznicy śmierci Jana Pawła II (2.04.2010), obecnie realizowana jest w ponad 100 kościołach w całej Polsce. W tym roku oficjalnie  w akcji uczestniczą archidiecezje: krakowska, lubelska, szczecińsko – kamieńska oraz diecezje: gliwicka, kaliska, płocka, sandomierska, sosnowiecka, warszawsko-praska, zielonogórsko-gorzowska.

„Noc Konfesjonałów” to z jednej strony kampania na ulicach, w mediach i internecie zwracająca uwagę na duchowy wymiar zbliżających się świąt, skierowana głównie do osób młodych, zapracowanych oraz powracających z zagranicy. A z drugiej strony, poświecenie setek kapłanów, którzy mimo intensywnego okresu Triduum, zdecydowali się na dodatkowe nocne czuwanie w konfesjonale.

Na początku lutego br. roku, podczas wizyty „ad limina apostolorum”, biskupi opowiedzieli papieżowi Franiczkowi o Nocy Konfesjonałów. W rozmowie z KAI abp Józef Kupny przyznał, że papież Franciszek, w czasie spotkania z polskimi biskupami podkreślał, że żyjemy w czasach Bożego Miłosierdzia. Papież wyraził też zadowolenie z cieszącej się co raz większym zainteresowaniem akcji „Noc konfesjonałów”. W marcu br. roku z inicjatywy Papieża w diecezjach całego świata odbyła się podobna akcja o nazwie „24 godziny dla Pana” polegająca na całodobowej adoracji i czuwaniu w konfesjonałach.

Tegoroczna kampania społeczna, tradycyjnie w Wielkim Tygodniu stara się zaakcentować w przestrzeni publicznej duchowy wymiar świąt. Chcemy to osiągnąć poprzez działania w internecie (portal, profil na facebooku i Youtube ), dystrybucję 10 tys. kieszonkowych rachunków sumienia autorstwa ks. Jacka Prusaka w okoliach centrów handlowych. Jak również poprzez promocję darmowej aplikacji na tablety i smartfony zawierającą pomocne modlitwy i porady dotyczące sakramentu spowiedzi.

Nowością piątej edycji jest kampania wizerunkowa na bilboardach, plakatach i banerze wielkoformatowym. Plakaty w nakładzie 2000 szt. zostały rozdystrybuowane  do parafii biorących udział w akcji. Kampania outdorowa (baner oraz 4 bilboardy) realizowana jest w centrum Szczecina.

Inspiracją stały się słowa, które usłyszały dzieci fatimskie "...Gdyby ludzie wiedzieli, czym jest wieczność, na pewno uczyniliby wszystko, by odmienić swoje życie...". Temat przewodni to: WIECZNOŚĆ - wraz z upływem czasu coraz mocnej ku niej zmierzamy, wraz ze wzrostem tempa życia, silniej o niej zapominamy.

Więcej informacji dot. kampanii w tym materiały do pobrania można znaleźć w portalu nockonfesjonalow.pl. W razie pytań prosimy o kontakt: ks. Grzegorz Adamski, tel. 507 025 845 - kontakt@nockonfesjonalow.pl

 [1]  2  » 

Powrót

IV ETAP REMONTU

III ETAP REMONTU

II ETAP REMONTU

I ETAP REMONTU

Święta

Czwartek, VI Tydzień Wielkanocny Rok A, I Dzień powszedni, albo wspomnienie św. Bedy Czcigodnego, Prezbitera i doktora Kościoła, albo wspomnienie św. Grzegorza VII, papieża, albo wspomnienie św. Marii Magdaleny de Pazzi, dziewicy

Wyszukiwanie

Dzisiaj jest

czwartek,
25 maja 2017

(145. dzień roku)

Zegar

Blok reklamowy

Polecamy strony

  • Telewizja Trwam
  • Pozdrawiam uczestników pielgrzymki...którzy modlą się za Ojczyznę...i o wolność słowa - pp.Benedykt XVI

  • Radio Maryja
  • Ja Panu Bogu codziennie dziękuję, że jest w Polsce takie radio i że się nazywa Radio Maryja - św.Jan Paweł II

  • Nasz Dziennik
  • Istotne źródło informacji o Polsce i Kościele oraz świecie.

Licznik

Liczba wyświetleń strony:
89200

Statystyki

stat4u